Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΔΑΣΚΑΛΟΥ ΣΤΟ ΑΘΛΗΜΑ ΤΟΥ TAEKWON-DO -ΤΟΥ ΑΦΕΝΤΟΥΛΗ Γ.


















     Σε συσχέτιση με τη μεθοδολογία που εφαρμόζει ο δάσκαλος , μπορούμε να καθορίσουμε τους ρόλους που αυτός αναλαμβάνει  , με σκοπό να διευκολύνει την πορεία της διδασκαλίας -εκμάθησης  και να γίνει περισσότερο αποτελεσματικός.Έτσι λοιπόν , ο δάσκαλος οφείλειι να αναλάβει ρόλους σύμφωνα με τις σχέσεις που έχει με τους μαθητές  του , με τους τρόπους εργασίας  που αυτός υοθετεί  και τις τεχνικές που χρησιμοποιεί .Πρωταρχικό χαρακτηριστικό η ιδιότητα του  μεσάζοντα που θα πρέπει να δίεπει την έννοια δάσκαλος, ανάμεσα στη γνώση και τον μαθητή , του οποίου διευκολύνει τη γνώση (προσανατολίζεται , συνεργάζεται και διαπραγματεύεται τα πάντα την κάθε στιγμή).Ένας δάσκαλος πρέπει να είναι ανθρωπιστής και δημοκράτης , σύμβουλος και διακριτικός οδηγός , ψυχοθεραπευτής , κοινωνιολόγος , μα πάνω απ' όλα παιδαγωγός .Όπως υποδηλώνεται και απο  το περιεχόμενο του όρου <<Παιδαγωγική >> ,  ο δάσκαλος ενασχολείται με την  επιστήμη της αγωγής των παίδων, (εξ ου και η σύνθετη ονομασία), κατά την αρμόζουσα ανατροφή και μόρφωση αυτών. Η Παιδαγωγική πραγματεύεται ειδικότερα τις αρχές και τις μεθόδους της ορθής αγωγής των νέων.



  Ωστόσο , πέραν των τ΄ εξοχήν  χαρακτηριστικών που διέπουν ένα δάσκαλο πολεμικών τεχνών , αξίζει να σταθούμε σ ' ένα ιδιαίτερο χαρακτηριστικό που σε ύψιστο βεληνεκές και  μέγεθος  το εξιδανικεύει   αποκλειστικά και σε όλο το φάσμα του , ένας δάσκαλος στο άθλημα του  παραδοσιακού taekwon-do: Την αγάπη για το παιδί και το μαθητή.Την οφείλει πρώτα στον εαυτό  του και μετά στο κοινωνικό σύνολο το οποίο άμεσα επηρεάζει . Θα πρέπει να  αγαπά το λειτούργημα του αλλα και τους ίδιους του τους μαθητές έναν προς έναν.Θα πρέπει να τους σέβεται  και να προσαρμόζεται σε αυτούς. Να τους στηρίζει , να τους βοηθά , να τους ενθαρρύνει , προσφέροντας τους την εμπειρία της επιτυχίας.Θα πρέπει να αποδέχεται την προσωπικότητα τους και να χρησιμοποιεί τις ιδέες τους . Μόνο υπο αυτές τις  προϋπόθεσεις , δημιουργείται μια αυθεντική παιδαγωγική σχέση και ένα ευνοϊκό κλίμα  ασφάλειας και << ζεστή ατμόσφαιρα >> , συμβάλλοντας ωστέ να επικρατεί  κατα τη διάρκεια της προπόνησης  πνεύμα επικοινωνίας και συνεργασίας , μεσω της ανάδρασης.










    Θα μπορούσαμε  να αναφέρουμε ακόμη περισσότερες πληροφορίες για τα γνωρίσματα που θα πρέπει να διέπουν έναν δάσκαλο στο άθλημα του παραδοσιακού  Taekwon-do και τη διαδικασία της διδασκάλίας και εκπαίδευσης των μαθητών  . Ωστόσο , αυτό που είναι πιο σημαντικό και κατατάσσεται στην κορυφή της εκπαιδευτικής διδακτικής διαδικασίας ,είναι η διαδικασία της εκπαιδευτικής διαχείρισης.Όπως έχει αναφέρει χαρακτηριστικά και ο παιδαγωγός ,Ανδρουλάκης Γ. , το να διαχειρίζεσαι ένα κοινό μαθητών , έιναι όλο και περισσότερο δύσκολο δίχως κίνητρα για κινητοποίηση της ψυχολογίας του μαθητή.Το να ορίζεις δηλαδή τις γνωστικές του  ικανότητες και τις συμπεριφορές του ,  προϋθέτει τεχνικές ρύθμισης  της εξέλιξης μιας μαθησιακής κατάστασης.Ο δάσκαλος στο άθλημα του  παραδοσιακού taekwon-do οφείλει να εφαρμόσει τις εκπαιδευτικές τεχνικές εκείνες  για να διαχειριστεί αρμονικά  την πορεία της αρχικής αναζήτητησης και τα σχετικά φαινόμενα, για να μεταδώσει καλύτερα τη γνώση.Οφείλει να διαχειρίζεται το λόγο , τις κινήσεις και τις προσπάθειες , κινούμενος πάντα σε πνεύμα ανθρωπιστικό και προβάλλοντας στο ευρύτερο κοινωνικό σύνολο αυτό το αίσθημα που διέπει το συγκεκριμένο μοναδικό άθλημα.
          
                                                                                                       ΤΟΥ ΑΦΕΝΤΟΥΛΗ Γ.
loading...



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Από το Blogger.